Η αυξανόμενη δημοτικότητα των αυτόματων κιβωτίων οδηγεί το μέλλον

Posted: 14 Ιουλίου 2020 in Νέα

Όλο και περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη επιλέγουν οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σύμφωνα με νέα στοιχεία πωλήσεων από τη Ford. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, οι πωλήσεις αυτοκινήτων και van της Ford με αυτόματο κιβώτιο υπερτριπλασιάστηκαν καταλαμβάνοντας μερίδιο 31,3% τον πρώτο μήνα του 2020, έναντι 10,4% το 2017. (1)

«Ανάμεσα στα πολλά πλεονεκτήματα των αυτόματων κιβωτίων είναι ότι υποστηρίζουν τους οδηγούς με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης που αυξάνουν το επίπεδο άνεσης σε όλες τις συνθήκες – από το παρκάρισμα μέχρι την οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας αυτή η τάση θα συνεχιστεί, καθώς στο μέλλον όλο και περισσότεροι πελάτες θα στραφούν στα αυτόματα κιβώτια – καθιερώνοντάς τα ως κανόνα.»

Η Ford προσφέρει αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων τα τελευταία 70 χρόνια. Μολαταύτα, η σημερινή και σαφώς πιο προηγμένη τεχνολογία τους απέχει παρασάγγας από εκείνη που συνόδευε το πρωτοποριακό για την εποχή του αυτόματο κιβώτιο Ford-O-Matic με τις τρεις μόλις σχέσεις μετάδοσης.

Από τη μείωση του θορύβου στην καμπίνα μέχρι τον περιορισμό της ναυτίας στο ταξίδι, τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια καταφέρνουν να προσφέρουν πολλά ακόμα πλεονεκτήματα. Μεταξύ αυτών μπορούν να υποστηρίξουν συστήματα και τεχνολογίες υποβοήθησης που επιτρέπουν στους οδηγούς, όταν χρησιμοποιούν το Adaptive Cruise Control, να εκκινούν αυτόματα, εάν έχουν σταματήσει σε ένα μποτιλιάρισμα, ή και να παρκάρουν πατώντας απλά ένα διακόπτη. (2)

Η εφαρμογή FordPass επιτρέπει επίσης στους οδηγούς ορισμένων οχημάτων Ford με αυτόματο κιβώτιο να θέτουν σε λειτουργία τον κινητήρα από απόσταση, κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμο για τη ρύθμιση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας στην καμπίνα και το ξεπάγωμα του παρμπρίζ τα χειμωνιάτικα πρωινά. (3)

Μικρά και μεσαία αυτοκίνητα «οδηγούν» την τάση

Πίσω από την τάση αυτή βρίσκεται ένας αυξανόμενος αριθμός οδηγών που επιλέγουν μικρά και μεσαία αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο.

Ένα μοντέλο της Ford που παραγγέλνεται όλο και περισσότερο με αυτόματο κιβώτιο είναι το Focus. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι το 30,9% των οχημάτων που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο είχε αυτόματο κιβώτιο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 7%.

Νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Ford Puma

Ένα νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που διατίθεται προαιρετικά στο νέο Ford Puma σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost των 125 ίππων προσφέρει εκπομπή CO2 110 g/km με την κατανάλωσή του να φτάνει στα 4,9 l/100 km στον κύκλο NEDC (από 137 g/km και 6,0 l/100 km στον WLTP). Ο μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων μετάδοσης αυτού του προηγμένου κιβωτίου και η λειτουργία διπλού συμπλέκτη για ομαλές αλλαγές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, στην αθόρυβη λειτουργία και στις κορυφαίες επιδόσεις. 

Τα αυτόματα επαγγελματικά οχήματα σε άνοδο

Στο ίδιο μήκος κύματος με τα επιβατικά μοντέλα, βρίσκεται και η κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων Ford, αφού το 31% των τελευταίων που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο διέθετε αυτόματο κιβώτιο, έναντι μόλις του 13,4% που πουλήθηκαν το 2017.

Στο ίδιο μήκος κύματος με τα επιβατικά μοντέλα βρίσκεται και η κατηγορία των van οχημάτων, αφού το 31% των επαγγελματικών αυτοκινήτων Ford που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο διέθετε αυτόματο κιβώτιο, έναντι μόλις του 13,4% το 2017.

Τον ίδιο μήνα, στο σύνολο των πωλήσεων του επαγγελματικού Transit, το 19% διέθετε αυτόματο κιβώτιο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν μόλις 4,7%.

Το 2019, στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, οι υψηλότερες πωλήσεις μοντέλων Ford με αυτόματο κιβώτιο καταγράφηκαν στη Γερμανία, ενώ αμέσως μετά ακολούθησαν η Γαλλία, η Μ. Βρετανία, η Ισπανία και η Ιταλία.

Το μέλλον

Τα αυτόματα κιβώτια παραπέμπουν σε ένα όλο και πιο προηγμένο μέλλον, με οχήματα στα οποία οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να αλλάζουν ταχύτητες, ενώ επιπλέον προαναγγέλλουν την άφιξη των αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων.

  1. Τα οχήματα με  αυτόματο κιβώτιο που περιλαμβάνονταν στην ανάλυση στοιχείων από όλα τα κανάλια πωλήσεων σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες είναι: C-MAX, EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Mondeo, Mustang, Ranger, SMAX, Tourneo Connect, Tourneo Custom, Transit, Transit Connect και Transit Custom. Τα Edge και Kuga αποκλείστηκαν από τη λίστα λόγω ανεπάρκειας δεδομένων. Η ανάλυση περιλαμβάνει ένα μικρό ποσοστό ‘άγνωστου παράγοντα’, που αντιπροσωπεύει τη μη διαθεσιμότητα δεδομένων για μερικά οχήματα.  Η τιμή ‘άγνωστου παράγοντα’ είναι 10,6% (2017), 4,8% (2018), 0,7% (2019), 0,9% (2020). Τα δεδομένα του 2020 περιλαμβάνουν τον Ιανουάριο. 
  2. Εάν η στάση είναι μεγαλύτερη των τριών δευτερολέπτων, ο οδηγός πρέπει να παρέμβει και να πατήσει το διακόπτη “RES” ή το πεντάλ του γκαζιού για να επαναφέρει τη λειτουργία του συστήματος. Τα συστήματα υποβοήθησης είναι συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστούν την προσοχή ή την κρίση του οδηγού, ο οποίος παραμένει ο απόλυτος υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήματος.
  3. Εκκίνηση από απόσταση διατίθεται σε περιοχές όπου επιτρέπεται από το νόμο. Το κλειδί πρέπει να βρίσκεται μέσα στο όχημα για να μπορέσει να κινηθεί. 

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Τα οχήματα με έγκριση τύπου Light Duty Vehicle με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) θα έχουν στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας  και εκπομπών CO2 για τους κύκλους New European Drive Cycle (NEDC) και WLTP. Το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το NEDC το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2020. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών. Στο πλαίσιο της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αναγωγή των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 στο WLTP. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, επομένως το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Fiesta Ισχύς (PS) Εκπομπές CO2 από

(g/km NEDC)

Κατανάλωση καυσίμου από (l/100 km NEDC) Εκπομπές CO2 από (g/km WLTP) Κατανάλωση καυσίμου από (l/100 km WLTP)
1.0L EcoBoost
7-speed auto
125 104 4.6 127 5.6

 

Puma Ισχύς (PS) Εκπομπές CO2 από

(g/km NEDC)

Κατανάλωση καυσίμου από (l/100 km NEDC) Εκπομπές CO2 από (g/km WLTP) Κατανάλωση καυσίμου από (l/100 km WLTP)
1.0L EcoBoost
7-speed auto
125 110 4.9 137 6.0

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.